Film jako narzędzie do tworzenia pomocy dydaktycznych

Cele projektu

  • stworzenie bazy pomocy dydaktycznych, które uatrakcyjnią proces edukacyjny;
  • połączenie tradycyjnych metod nauczania z nowymi technologiami;
  • podniesienie kompetencji cyfrowych i manualnych uczniów;
  • wytworzenie pomocy dydaktycznych, które będą wykorzystywane w czasie lekcji języka obcego, historii, geografii czy języka ojczystego;
  • rozwijanie kreatywności oraz umiejętności pracy w grupie.

Plan realizacji, etapy działania

 ETAP I

  • utworzenie zespołu projektowego;
  • omówienie tematyki projektu, wybranie sposobów jego realizacji oraz sposobu zaprezentowania wyników pracy;
  • przygotowanie harmonogramu działań – określenie terminów spotkań; podział obowiązków; określenie zasobów i zaplanowanie działań projektowych

ETAP II

  • publikowanie poszczególnych etapów projektu oraz produktu końcowego na blogu  https://zdolni-z-4.jimdofree.com/ ;
  • przygotowanie sprzętu do tworzenia pomocy – do nagrywania krótkich filmów i tworzenia animacji;
  • warsztaty dla uczniów; spotkania z ciekawymi osobami.

ETAP III

  • ewaluacja projektu
  • przygotowanie prezentacji na temat produktu finalnego i jego efektów.

Oczekiwane rezultaty

Nasz Szkoła zyska ciekawe, kreatywne pomoce dydaktyczne, które uatrakcyjnią lekcje z poszczególnych przedmiotów oraz zajęcia dodatkowe, jak również zapoznają uczniów z lokalną historią. Praca nad projektem zintegruje dzieci, nauczy ich wzajemnej współpracy i wymiany doświadczeń.